Zaterdag 4 Februari t/m maandag 6 Februari 2017 - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Kees Zeeman - WaarBenJij.nu Zaterdag 4 Februari t/m maandag 6 Februari 2017 - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Kees Zeeman - WaarBenJij.nu

Zaterdag 4 Februari t/m maandag 6 Februari 2017

Door: Kees en Gea

Blijf op de hoogte en volg Kees

07 Februari 2017 | Zuid-Afrika, Knysna

Hierbij dan toch het eerste verslag.
Vrijdag om ongeveer 10 uur s'avonds geland in Kaapstad.
Het was een lekkere temperatuur ongeveer 20 gr.
Even wachten op de koffers, de eerste ZA R. pinnen op het vliegveld.
Even spannend of het wel werkte in ver land, maar gelukt.
Met de koffers mee naar de taxibusje van het Hotel Verdi in Kaapstad. Na een goede nachtrust, en een goed ontbijt de koffers weer op pakken. De auto zou om 10 uur gebracht worden, maar werd uiteindelijk een uurtje later(relaxt starten).
We hebben even gekeken op de kaart hoe we het beste konden rijden. Het advies van Marga en Frans en onze voorkeur ging uit om van uit Kaapstad langs langs de kust richting Stanford te rijden. Gerard achter het stuur ( rechts) en ik de kaart op schoot.
De afstanden zijn ZA wat langer dan bij ons.
Net buiten Kaapstad ging de chauffeur op mijn aan wijzig van de auto weg af, later bleek het veel te vroeg. Het gevolg was dat wij dwars door het grootste Townchip van Kaapstad hebben gereden.
We hadden direct wel in de gaten dat we verkeerd zaten. Maar omdraaien was daar geen optie. Deuren op slot en door rijden. Je wist werkelijk niet wat je zag, heel indrukwekkend . Uit eindelijk kwamen toch op de R44 langs de kust. Werkelijk een prachtig mooie rit via de Gordens Bay en Betty's Bay. Hier en daar even gestopt om te genieten van het prachtige uitzicht. In het najaar zie je daar haaien zwemmen. Bij Kleinmond stond aangegeven dat daar een Pinguïns te bezichtigen waren. Dit was oude verwerkingsplaats voor walvissen de geschoten waren.
Via Hermanus zijn richt Stanford gereden naar Frans en Marga gereden.
Daar hebben 2 nachten geslapen. We hebben het erg gezellig bij hun gehad, wonen daar prachtig. Zondag hebben met hun een bezoek gebracht aan Hermanus, mooie kustplaats en veel toeristen. Daar na zijn nog op het strand geweest, een tijdje op een terras gezeten. Het was erg warm om in de zon te zitten.
S'avonds weer even heel erg gezellig na gezeten.

Maandag hebben we de boel weer in gepakt. De dames zijn nog even in het dorp geweest bij Okki Smut Koshuis. Dit echtpaar verzorgd 58 kleine kinderen. Dit is ook het project wat Frans en Marga ondersteunen. Dit is echt de moeite waard om aan te doneren.
Van Stanford zijn wij richting Knysna gereden, een rit van ongeveer 400 km. Het was af en toe een beetje afzien met de huur auto, met volgens ons maar 3 versnellingen voor uit. Boven de 100 km/ u was het moeilijk converseren met elkaar. Bij Swellendam hebben een kleine pauze gemaakt om te tanken en koffie te drinken. Het is werkelijk een prachtige plaats met huizen in oude stijl gebouwd. Daarna was het mijn beurt om achter het stuur plaatst te nemen. Even wennen, maar op de autoweg niet erg moeilijk. Het is een rustige weg om te rijden de N2 richting Mosselbaay. Ook een toeristisch plaats aan de Mossel Bay/Indian Ocean, mooi uitzicht op zee met een witte branding.
Nog ongeveer 100 km via George naar Knysna.De gereserveerde BB Aestas was snelgevonden. We werden hartelijk ontvangen, en gelijk voorzien van vele en nuttige tips voor morgen(dinsdag). En tips betreffende de veiligheid voor S'avonds bij het uit eten gaan.
S'avonds zijn wij even uit eten gegaan, het restaurant was prima met hele vriendelijke bediening. En dan op tijd naar bed, want morgen hebben wij weer een drukke dag.

• 07 Februari 2017 - 19:38

Ton Slager:

Beste vrienden , een mooi verslag die een goeie indruk geeft hoe het met jullie gaat en wat jullie zien en beleven . Het is goed warm integenstelling tot hier. Het is erg koud door de harde noord-oosten wind . Jullie huis staat er nog steeds goed bij

• 07 Februari 2017 - 20:22

Lenet:

Leuk om te lezen pap we kijken uit naar het volgende verslag. Geniet ervan

• 07 Februari 2017 - 20:59

Gerrit Jan En Jenny:

Leuk om te lezen waar jullie zijn en beleven. Geniet ervan!

• 07 Februari 2017 - 22:07

Anje:

Wat leuk om zo jullie reis te volgen. Veel plezier en maak mooie herinneringen.

• 07 Februari 2017 - 23:17

Henk En Klarie:

Leuk om jullie te volgen, hier is het nu aan het sneeuwen. Voelt wel goed aan zeker wij inde kou jullie lekker warm. Wat een indrukken hè, geniet er van. Liefs

• 09 Februari 2017 - 09:49

Peter Zeeman:

Mooi verslag, Kees! Ik kon de spanning voelen die je beschrijft, toen jullie door het township van Kaapstad reden! Dan is centrale deurvergrendeling geen overbodige luxe. 20 graden is dan wel weer jaloersmakend. Wij doen het hier met lekker vriezend weer en een fijne oostenwind, ook niet verkeerd.... Geniet van jullie mooie reis!

• 09 Februari 2017 - 11:30

Louw En Martje:

Leuk om te lezen hoe jullie te hebben! Ik stel mij voor dat de deuren heel rap op slot zaten toen jullie in de de township belandden!En dat jullie het niet echt fijn vonden!